Logotipo del repositorio
  • English
  • Español
  • Iniciar sesión
    ¿Nuevo Usuario? Pulse aquí para registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
Logotipo del repositorio
  • ¿Qué es SIC?
  • Estadísticas
  • Guía de Usuario
  • English
  • Español
  • Iniciar sesión
    ¿Nuevo Usuario? Pulse aquí para registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
  • Inicio
  • Personal de Investigación
  • Unidad Académica
  • Publicaciones
  • Colecciones
    • Datos de investigación
    • Divulgación Científica
    • Personal de investigación
    • Protecciones
    • Proyectos externos
    • Proyectos internos
    • Publicaciones
    • Tesis
  1. Inicio
  2. Universidad de Santiago de Chile
  3. Publicaciones
  4. Discourse and pedagogical practice in high-performance school frameworks [Discurso y práctica pedagógica en contextos de alto rendimiento escolar]
 
  • Details
Options

Discourse and pedagogical practice in high-performance school frameworks [Discurso y práctica pedagógica en contextos de alto rendimiento escolar]

ISSN
0716-050X
Date Issued
2014
Author(s)
Palacios-Diaz, D 
Escuela de Psicología 
Villalta-Paucar, M 
Escuela de Psicología 
Palacios Díaz, Diego
Villalta Páucar, Marco Antonio
Abstract
The aim of this paper is to analyze the relationship between the speech on teaching practice and the actual practice of teachers in educational institutions of high performance and low socioeconomic status in Santiago de Chile. A descriptive study of mixed methodology is implemented, with semistructured interviews of nine teachers, and film analysis of 34 hours of classes. There is coherence between the speech referred to the institutional context and the type of intervention by the teacher, yet there is a gap between the speech on teacher-student interaction and the type of intervention with their in class.
Subjects

Beliefs

Teacher

Teacher-student relat...

Teaching practices

...
Universidad de Santiago de Chile Avenida Libertador Bernardo O'Higgins nº 3363. Estación Central. Santiago Chile. admin.dspace@usach.cl © 2023 The DSpace CRIS Project - Modificado por VRIIC USACH.
...