Logotipo del repositorio
  • English
  • Español
  • Iniciar sesión
    ¿Nuevo Usuario? Pulse aquí para registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
Logotipo del repositorio
  • ¿Qué es SIC?
  • Estadísticas
  • Guía de Usuario
  • English
  • Español
  • Iniciar sesión
    ¿Nuevo Usuario? Pulse aquí para registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
  • Inicio
  • Personal de Investigación
  • Unidad Académica
  • Publicaciones
  • Colecciones
    • Datos de investigación
    • Divulgación Científica
    • Personal de investigación
    • Protecciones
    • Proyectos externos
    • Proyectos internos
    • Publicaciones
    • Tesis
  1. Inicio
  2. Universidad de Santiago de Chile
  3. Publicaciones
  4. Análisis de confiabilidad y de validez del instrumento Course Experience Questionnaire (CEQ)
 
  • Details
Options

Análisis de confiabilidad y de validez del instrumento Course Experience Questionnaire (CEQ)

ISSN
0123-1294
Date Issued
2012
Author(s)
Lopez-Fernandez, L 
Departamento de Educación 
González, Carlos
Montenegro, Helena
Abstract
The objective of this study is to analyze the validity of the Course Experience Questionnaire (CEQ) used to know how students perceive the quality of learning in higher education. The CEQ was translated into Spanish and applied to 325 engineering students at a public university in a metropolitan area of Chile. Descriptive statistics were compiled and the analysis of both reliability and validity showed mostly adequate results. The CEQ can be applied to measure the quality of teaching at Latin American universities and the suggestion is that it be used for research purposes. New studies should continue to validate this tool and to include other variables regarded as crucial in "student learning research" to investigate the learning experience of college students.
Subjects

College teaching

learning context

higher education

teacher evaluation

college student

...
Universidad de Santiago de Chile Avenida Libertador Bernardo O'Higgins nº 3363. Estación Central. Santiago Chile. admin.dspace@usach.cl © 2023 The DSpace CRIS Project - Modificado por VRIIC USACH.
...