Logotipo del repositorio
  • English
  • Español
  • Iniciar sesión
    ¿Nuevo Usuario? Pulse aquí para registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
Logotipo del repositorio
  • ¿Qué es SIC?
  • Estadísticas
  • Guía de Usuario
  • English
  • Español
  • Iniciar sesión
    ¿Nuevo Usuario? Pulse aquí para registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
  • Inicio
  • Personal de Investigación
  • Unidad Académica
  • Publicaciones
  • Colecciones
    • Datos de investigación
    • Divulgación Científica
    • Personal de investigación
    • Protecciones
    • Proyectos externos
    • Proyectos internos
    • Publicaciones
    • Tesis
  1. Inicio
  2. Universidad de Santiago de Chile
  3. Publicaciones
  4. Educational improvement through external consultancy: The difficult road towards sustainability [Mejora educativa a partir de asesoría externa: El complejo camino hacia la sostenibilidad]
 
  • Details
Options

Educational improvement through external consultancy: The difficult road towards sustainability [Mejora educativa a partir de asesoría externa: El complejo camino hacia la sostenibilidad]

ISSN
0716-050X
Date Issued
2016
Author(s)
Rios-Munoz, D 
Departamento de Educación 
Villalobos-Vergara, P 
Departamento de Educación 
Ríos, Daniel
Villalobos, Paula
DOI
https://doi.org/10.4067/S0718-07052016000200018
Abstract
This article shows a study which, firstly, attempts to reveal the achievements of four public high-schools receiving technical consultancy from the perception of school actors, three years after the assistance took place. Secondly, it includes the monitoring made a year later to the institution presenting improvement sustainability. This is a qualitative study which used interviews and focus groups with teachers and directive teams. Results show that institutions showing a sustainable improvement had directive leadership, autonomy, systematization of work, positive work environment and collaborative work as the key of their success. The lack of resources, the negative work environment, the indifference of leadership succession, the lack of commitment with the proposal, and the negative expectation on the students represented hinders for a sustainable improvement.
Subjects

Educational improveme...

Educational innovatio...

External assistance

Institutional conditi...

Sustainability

...
Universidad de Santiago de Chile Avenida Libertador Bernardo O'Higgins nº 3363. Estación Central. Santiago Chile. admin.dspace@usach.cl © 2023 The DSpace CRIS Project - Modificado por VRIIC USACH.
...