Logotipo del repositorio
  • English
  • Español
  • Iniciar sesión
    ¿Nuevo Usuario? Pulse aquí para registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
Logotipo del repositorio
  • ¿Qué es SIC?
  • Estadísticas
  • Guía de Usuario
  • English
  • Español
  • Iniciar sesión
    ¿Nuevo Usuario? Pulse aquí para registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
  • Inicio
  • Personal de Investigación
  • Unidad Académica
  • Publicaciones
  • Colecciones
    • Datos de investigación
    • Divulgación Científica
    • Personal de investigación
    • Protecciones
    • Proyectos externos
    • Proyectos internos
    • Publicaciones
    • Tesis
  1. Inicio
  2. Universidad de Santiago de Chile
  3. Publicaciones
  4. The Mapuche Palin as a teachable bodily practice in Chilean physical education: reflections for critical thinking in education
 
  • Details
Options

The Mapuche Palin as a teachable bodily practice in Chilean physical education: reflections for critical thinking in education

ISSN
1578-2174
Date Issued
2021
Author(s)
Poblete-Galvez, C 
Escuela de Ciencias de la Actividad Física, el Deporte y la Salud 
DOI
https://doi.org/10.24197/aefd.0.2021.218-240
Abstract
This article puts in tension two educational sociocultural realities that frame Chilean education. On the one hand, the recognition that everything Chilean is impregnated with an uprooting of the Mapuche on the basis of a whitewashed and racist construction of the conformation of Chilean society and, on the other hand, what distinguishes the history of physical education in this country, the tribute to the hegemony of Eurocentric knowledge. Both aspects come to reveal the contradictions and limitations of the circulation of an ancestral knowledge such as the physical practice of the palin in physical education classes.
Subjects

Mapuche

palin

critical thinking

education

...
Universidad de Santiago de Chile Avenida Libertador Bernardo O'Higgins nº 3363. Estación Central. Santiago Chile. admin.dspace@usach.cl © 2023 The DSpace CRIS Project - Modificado por VRIIC USACH.
...